Aim’n fortsätter sin fysiska expansion. Dels med en nyöppning på Östra Hamngatan i centrala Göteborg, dels med sin första permanenta butik i Stockholm.
Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
Satsningen på mindre enheter fortsätter inom Ikea. Ambitionen är att minska avstånden till närmaste Ikea-butik, något som verkar gå hem hos kunderna.
Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
En ny plattform matchar e-handlare med passande kreatörer och registrerar hur enskilda samarbeten presterar i realtid.
Ingka Centres vill med ett nytt koncept pånyttföda köpcentrumens materbjudande med en växtbaserad meny – och ett nordiskt matmanifest.
Daniel Seifter tillträder i februari som ny VD för Urban Deli. Han har tidigare bland annat varit koncept- och innovationschef för Nordic Hotels & Resorts.
Finska Motonet öppnar sitt första varuhus i Sverige hösten 2023. Där lanseras även företagets mest populära tjänst.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Cerveras nya butik blir den första att presentera varumärkets uppdaterade koncept. Den fygitala upplevelsen är en viktig del av strategin.