Ögonkontakt får kunden att trivas

Ögonkontakt får kunden att trivas

Musik och ögonkontakt får kunder att trivas och därmed handla mer. Men överdrivet personliga säljare har motsatt effekt. Det visar en ny avhandling.

Omtanke och känslor driver försäljning

Omtanke och känslor driver försäljning

Den som visar omtanke och lyckas väcka känslor har hittat en genväg in till konsumentens plånbok. Det visar en ny undersökning från Visma Retail. Samma studie visar dock att få butikskedjor lyckas engagera kunderna emotionellt.

Augmented Reality-shopping i Covent Garden

Augmented Reality-shopping i Covent Garden

I centrum står en julgran laddad med julklappar, endast synliga med Augmented Reality-teknik. Barnen kan leta reda på tomtens försvunna renar. Covent Garden har förvandlats till världens första shoppingdestination med AR-inriktning.

Svensk teknik stärker butiksupplevelsen i Soho

Svensk teknik stärker butiksupplevelsen i Soho

Modeföretaget öppnade nyligen sin första flaggskeppsbutik i Soho i London. Man tog hjälp av ett svenskt teknikföretag för att fläta samman den digitala och fysiska butiksupplevelsen.

7-Eleven Sverige bäst i världen på kundnöjdhet

7-Eleven Sverige bäst i världen på kundnöjdhet

Varumärket 7-Eleven utför årligen en internationell undersökning bland alla sina butiker över hela världen. I årets undersökning får 7-Eleven Sverige högst betyg av alla länder.

Indiska och Urb-it bjuder på julhappening

Indiska och Urb-it bjuder på julhappening


Online to offline – 7 tekniska måsten

Online to offline – 7 tekniska måsten

I den sömlösa detaljhandeln berikar onlinetekniken kundupplevelsen även i den fysiska butiken. Här är sju tekniska måsten som banar väg för den nya online to offline-upplevelsen.

Fyra konreta tips för högre konverering online

Fyra konreta tips för högre konverering online

Nästan sju av tio överger sina varukorgar online utan att köpa något. Det kan man se som en katastrofal siffra – eller en möjlighet. Sven Hammar, VD på Apica System, delar med sig av fyra goda råd för en bättre konvertering online.

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.