Köpcentrumet som vi känner det kan vara helt förändrat inom tio år. Det menar man i en ny rapport som har kartlagt fem framväxande tongivande trender.
Från store till community. Nu lanserar Apple en stor satsning på workshops i samtliga butiker. Det är ännu ett steg mot att skapa något större än "bara" renodlade butiker.
Urbana marknader, Fast Fine Food och integrerade mathallar. Här är tio tunga trender att hålla koll på för dig som vill utveckla ett attraktivt materbjudande i detaljhandeln.
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.
Innovativa betalsätt utvecklas för att skapa en enklare kassaprocess. En ny teknik där kunden identifieras och betalar med hjälp av handen testas nu skarpt i en butik.
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
Kunderna vill ha lika snabb och bekväm leverans som när de beställer hämtpizza. Det ska dessutom vara gratis frakt, och de vill helst inte ha kontakt med några anställda. Det visar en ny undersökning.
NK fortsätter att satsa på tjänster. Efter att ha infört personal shopping, bröllopsservice, personal shopping home och style academy presenteras nu ytterligare en service: NK personal shopping man.
Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.
Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.