Köpcentrumet erbjuder egen sandstrand

Köpcentrumet ligger i en ständigt myllrande världsstad. Inte em miljö man normalt sett associerar med sol, stränder och bad. Men det är precis vad man möts av just nu.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Nytt formspråk och namn i Vällingby

  Nyheter 3081 Handelsplatser 90 Köpcentrum 487
Vällingby City har genomgått en rad förändringar de senaste åren. Nu stärker man kopplingen till sina rötter med ett nytt formspråk – och ett namnbyte till Vällingby Centrum.

Upplevelser och events är butikens kärna

  Kundupplevelser 166 Visual Merchandising 115 Måsteläsning 182 Pro 3831
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

  E-handel 748 Nyheter 3081 Omnichannel 260 Internationellt 1059
Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.

Tio spådomar om framtidens retail

  Pro 3831 Omnichannel 260 Konsumentbeteende 251 Analys 30
Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 

Täby C stärker sitt erbjudande

  Nyheter 3081 Köpcentrum 487 Nya butiker 949
Under september stärker Täby Centrum sitt utbud inom mode och nöjessegmentet. Flera nya butiker öppnar och centrumet satsar på modeinstallationer.

Här öppnar landets första cykelgarage

  Pro 3831 Köpcentrum 487 Internationellt 1059 Handelsplatser 90
Det nya centrumet som växer fram ligger mitt i korsningen av en flertal viktiga cykelvägar. I köpcentrumet som byggs öppnas passande nog landets första center för parkering och underhåll av cyklar.

Vagabond öppnar pop up i Milano

  Nyheter 3081 Internationellt 1059 Nya butiker 949 Pop up 118
Vagabond öppnar en pop up-butik i samband med Milan Fashion Week den 19 september. Butiken är belägen i distriktet Brera i centrala Milano och håller öppet fram till februari.

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

  Pro 3831 Butikskoncept 597 E-handel 748 Ny teknik 359
Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

  Undersökningar 320 Kundupplevelser 166 Måsteläsning 182 Pro 3831
Nordiska företag har börjat prioritera en mer holistisk syn på kundupplevelsen. Men trots att frågan prioriteras är ansvaret utspritt och den uppnådda nivån i verksamheterna relativt låg. Det visar en ny undersökning.

Kicks har öppnat sitt första flaggskepp i Norge

  Nya butiker 949 Nyheter 3081 Butikskoncept 597 Internationellt 1059
Kicks fortsätter sin satsning på flaggskeppsbutiker i Norden. Under våren 2017 öppnade man det första i Femman i Göteborg och nu har turen kommit till Norge.

Lena ny retailuthyrare på AMF Fastigheter

  Personer 139 Nyheter 3081 Karriär 134 Köpcentrum 487
Lena Rune börjar som retailuthyrare på AMF Fastigheter. Hon har tidigare arbetat som Leasing Manager för Täby centrum och centrumchef för Mall of Scandinavia.

Maxjenny öppnar pop up i Stockholm

  Mode 242 Pro 3831 Pop up 118 Köpcentrum 487
Den svenska designern Maxjenny Forslund har sina rötter i Skåne men har hela sitt yrkesliv arbetat i Köpenhamn. Nu öppnar hon sin första pop up-butik i Sverige.

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Pro 3831 Konsumentbeteende 251 E-handel 748 M-handel 121
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.

Lakritsroten öppnar en fjärde butik

  Köpcentrum 487 Nyheter 3081 Nya butiker 949
I september breddas utbudet för alla lakritsälskare i Stockholm. Lakritsroten öppnar i köpcentrumet Fältöversten och kommer där att erbjuda lakrits i alla former.

Framgång via sömlöshet och personalisering

  Omnichannel 260 Pro 3831 Undersökningar 320 Kundupplevelser 166
Fyra av tio handlare saknar grundläggande anpassningsmöjligheter och över en tredjedel erbjuder en shoppingupplevelse som inte är strömlinjeformad. Detta trots att personalisering och sömlöshet är avgörande inom morgondagens retail. 

Fysiska butiker avgörande för Allbirds

  Hållbarhet 141 Omnichannel 260 Butikskoncept 597 Nya butiker 949
Det ekologiska varumärket säger själva att det är världens skönaste skor. De har fans som Emma Watson och Ryan Gosling. Nu öppnar de sin andra butik som bland annat innehåller ett gigantiskt ekorrhjul.

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

  Produktutveckling 261 Design 250 Kundupplevelser 166 Pro 3831
"Det tar oftast längre tid för kunden att hitta idén än för oss att tillverka skon". Nike introducerar nu ett nytt och mycket snabbt system för personalisering i butik.

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

  Måsteläsning 182 Omnichannel 260 Konsumentbeteende 251 Pro 3831
Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.

Lokalt och småskaligt berikar Malmö

  Cityhandel 171 Handelsplatser 90 Pro 3831 Nyheter 3081
Vasakronan fortsätter att arbeta aktivt för att utveckla området kring Södra Förstadsgatan i Malmö. Ambitionen är att skapa ett av stadens mest genuina stråk inspirerat av det lokala och det småskaliga.

Utställning visar modeikoner utskrivna i 3D

  Kundupplevelser 166 Mode 242 Nyheter 3081
Nu kan du se den långbrättade hatten, cocktialkänningen, stilettklackarna och flugan i ny form. I utställningen Artificiella ikoner har NK återskapat några av modehistoriens mest ikoniska plagg med hjälp av 3D-skrivare.