Retail & Brand Experience World Congress är nu invigd. Här sätts upplevelser inom detaljhandeln i fokus under tre späckade dagar. Vi rapporterar löpande!
Den gamla modellen fungerar inte längre. Fastighetsägare och hyresgäster måste arbeta tillsammans för att skapa mötesplatser med starkt innehåll och sociala upplevelser. Det menar Boxparks grundare Roger Wade.
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.