WACD – What Amazon Can’t Do

WACD – What Amazon Can’t Do

En ny term har dykt upp inom retail. WACD (What Amazon Can't Do) handlar om öppningar där Amazon är som svagast. Här är fyra områden där andra kan frodas.

Lågpriskedja lanserar hemleverans

Lågpriskedja lanserar hemleverans

Lågpriskedjan utvidgar nu sina alternativ för den stressade konsumenten. Det innebär att man inom kort kommer erbjuda hemleverans – från samtliga 1 800 butiker – inom en timme.

Matvärldar i pånyttfödd food hall

Matvärldar i pånyttfödd food hall

Kunderna gör entré omgivna av kök och mattillagning. Den här mathallen, som finns i ett varuhus, pånyttföddes och erbjuder nu ett antal världar fyllda med mat.

Här är Clas Ohlsons första Lab Store

Här är Clas Ohlsons första Lab Store

Clas Ohlson har nu invigt sin första Lab Store, ett nytt flexibelt och upplevelsebaserat butikskoncept. Till hösten lanseras det även på den svenska marknaden.

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

I samband med att varuhuset nyöppnar sin avdelning för dammode lanserar man också kampanjen Holly Nichols. Det är en månad lång hyllning till kvinnors kraft och påverkan på samhället.

Fitting Room förändrar upplevelsen

Fitting Room förändrar upplevelsen

Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".

Amazon handplockar barnböcker

Amazon handplockar barnböcker

Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.

Hämta e-dagligvaror efter 30 minuter

Hämta e-dagligvaror efter 30 minuter

Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.

Därför dissar Gen Z din kundklubb

Därför dissar Gen Z din kundklubb

I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.