Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Även transaktionsvärdet ökar när konsumenterna anammar kontaktlösa betalningar i allt högre grad.

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Sällskapet påverkar kundens impulsköp

Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.

Boom för retail-tech under pandemin

Boom för retail-tech under pandemin

Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.

Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.

Svenskar tveksamma till att dela data

Svenskar tveksamma till att dela data

En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.