Nytt samarbete för minskat matsvinn

Nytt samarbete för minskat matsvinn

Var femte matkasse som bärs hem hamnar i soporna. Nu inleder Nestlé och Matsmart ett samarbete för att minska matsvinnet.

Åhléns öppnar dörren till arbete

Åhléns öppnar dörren till arbete

Åhléns har beslutat att stötta initiativet ÖppnaDörren som en del av företagets arbete för hållbarhet, jämlikhet och mångfald. I samband med att företaget börjar ta betalt för sina bärkassar kommer huvuddelen av överskottet att gå till ÖppnaDörrens arbete.

7-Eleven och Friends instiftar dag mot mobbning

7-Eleven och Friends instiftar dag mot mobbning


Därför samarbetar Nivea och Whyred

Därför samarbetar Nivea och Whyred

Ett nytt mönster på en ikonisk skjorta är resultatet när Nivea och Whyred samarbetar för första gången. Samarbetet är en hyllning till kvalitet och mode som håller över tid.

Varor levereras med självkörande bil

Varor levereras med självkörande bil

Under sommaren har de boende i kvarteren fått sin mat levererad med ett självkörande fordon. Landets första lösning för förarlös fulfillment minimerar utsläpp och buller i bostadsområdet.  

Upcyclar till limiterad kollektion

Upcyclar till limiterad kollektion

Under Fashion Week i Stockholm samlar modekedjan KappAhl in begagnade plagg som ska omvandlas till en ny limiterad kollektion

Body Shop bjöd Londonbor på ren luft

Body Shop bjöd Londonbor på ren luft

Under sommaren har The Body Shop tillsammans JCDecaux och Airlabs försett London med ren luft mitt i stadskärnan. Vid tre busshållplatser som är mycket utsatta för föroreningar kunde man andas in ren luft.

Kavat investerar i hållbar tillverkning

Kavat investerar i hållbar tillverkning

Kavat investerar i en ny fabrik för miljövänlig skotillverkning. Satsningen ökar kapaciteten, men ska också medföra en trevlig och hållbar arbetsmiljö.

Utvecklar idéer för en cirkulär textilindustri

Utvecklar idéer för en cirkulär textilindustri

Med projektet ”DigiMode – Passion for Fashion” vill Science Park Borås lyfta fram unga tjejers innovationskraft för att forma och utveckla framtidens textil- och modeindustri.

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

Konsumenterna, främst kvinnor, är mer benägna att handla begagnat mode i dag jämfört med för tre år sedan. Men fortfarande väljer många att kasta kläder i soporna.