Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Inte ens ett år efter att företaget grundades är Postery.com nu nominerade till Svenska Designpriset för sin e-handelsdesign. Användarvänlighet med nutida formspråk har varit i fokus.
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Kampanjbilderna retuscheras inte längre. Och nu bjuder man in kunderna att vara modeller. Nelly tar ställning mot ohälsosamma ideal i modevärlden.
En ny undersökning visar att svenskarna handlar avsevärt mer online. Förhållandevis få handlar dagligvaror online, men det kommer förändras i takt med att tekniken blir smartare, menar man i rapporten.
Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.
Dagligvarukedjan ska göra entré på den kinesiska e-handelsportalen Tmall. Man gör det via en egen onlinebutik. "Gör det möjligt för oss att snabbt skala upp för att nå nya kunder och marknader".
Tobias Mattsson tillträder tjänsten som ny VD för Rapunzel of Sweden. Han kommer närmast från VD-posten på e-handelsbolaget NordicFeel.
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.