Martin är ny e-handelschef på NetOnNet

Martin Richardsson är ny e-handelschef på NetOnNet. Han har tidigare bland annat arbetat som e-handelschef, frilansjournalist samt produktionsledare hos både Ellos och Mecka Reklambyrå.

Sin stora passion för e-handel och omnikanal fick han hos Hemtex där han arbetade som E-handelschef i åtta år.

− Martin har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail och har under åren samlat på sig kompetens inom bland annat e-handel, kundupplevelser, strategiskt arbete, ledarskap, marknadsföring och affärsutveckling, säger Peter Andersson, Retailchef på NetOnNet.

Lockas av omnikanal

− Jag lockades till NetOnNet av flera skäl. Den mångåriga e-handelshistoriken gör att hela organisationen genomsyras av ett utpräglat omnikanal-tänk som ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av. Det unika självbetjänings-konceptet som bygger på enkelhet tilltalar mig, säger Martin Richardsson.

Martin kommer att ansvara för både funktionalitet och innehåll samt driften för samtliga sajter inom NetOnNet.


Läs fler nyheter om karriär och rekryteringar