I dag öppnar Roy Fares och Mattias Ljungberg cafékoncept MR Cake på Östermalm i Stockholm. Konceptet utlovar en fikaupplevelse utöver det vanliga med industriell hemmakänsla.
Atrium Ljungberg har tecknat avtal med Stockholms stad om en tidig markreservation vid Slussen i Stockholm. En ny mötesplats ska skapas.
Galleriques är en marknadsplats online för ny design som förenar formgivare och designentusiaster. Helgen 16–17 september arrangerar företaget en designmarknad i Stockholm.
Designvarumärket öppnar en pop up i centrala Stockholm. Ägarna är måna om att företaget blir en del av kundernas vardag – därför väljer man också att flytta in i butiken.
Ett avtal om utveckling av Globen Shopping har nu tecknats. Nu ska en urban stadsdel växa fram där man ska erbjuda en mix av kedjor, lokala butiker, vardagsnära tjänster, uppgraderade restauranger och caféer.
Den positiva trenden håller i sig. Omsättningen fortsatte att öka i Sveriges stadskärnor under förra året. Dessutom blev antalet verksamheter och butiker allt fler. Men det finns en stor skillnad i tillväxt mellan städerna. Det visar rapporten Cityklimatet.
Mixed usage, taklyft, mer mat och underhållning samt en mer oväntad företeelse – stadskärnan i köpcentrumet. Framtiden blir synlig när centrumen nu omformas.
I dag öppnar Hemköp sitt nyrenoverade flaggskepp under Åhléns City i Stockholm. Den inspirerande butiken gör det enklare att välja vegetariskt på ett innovativt sätt.
Med sitt sharingkoncept vill man skapa nya upplevelser. Restaurang Yomo etablerar sig under hösten i för detta banklokaler i Mitt i City.
Under hösten öppnar ett flertal nya och uppdaterade butikskoncept i Linden Köpcentrum i Norrköping. Ett av dem, som är helt nytt, tar nu steget in i stadskärnan.