Stadium är på väg ner i startblocken. Nu ska sportkedjan bygga ett nytt koncept som fokuserar på sneakers. Målgruppen kommer främst bestå av yngre konsumenter.
Fastighetsägaren vill skapa en ny form av interaktiv yta som suddar ut gränserna mellan on- och offline. Både färska och etablerade varumärken ska kunna visa upp sina nya produkter här.
Beatles gjorde sin första USA-spelning här. Eisenhower har haft två presidentgalor. Kedjan REI gjuter nu nytt liv i lokalerna som har en minst sagt rik historia.
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Swarovski har öppnat en ny permanent konceptbutik i Mall of Scandinavia. Här vill man lyfta fram det arv och hantverk som ligger bakom produkterna.
Braid & blow har öppnat en hårstylingbar på Åhléns City i Stockholm. ”Vi utökar nu vårt erbjudande av tjänster ytterligare”.
Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige
Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.
”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.