Befruktad salladsbar

 
Ica Supermarket Sjöhagen i Västerås har som många andra motsvarande dagligvarubutiker erbjudit sallad i lösvikt under en tid nu. Att döma av antalet salladsbarer runtom i landet verkar det ha gått hem hos den svenska konsumenten. Ica Sjöhagen har nu tagit konceptet till nästa steg och lagt till en motsvarande disk för frukt i lösvikt. Skalad … (läs mer)

Shoppa direkt i skyltfönstret – och få varorna hem med bud

 
I New York har ”Kate Spade Saturday” hittat ett nytt sätt att nå ut till konsumenten. Mediet i sig, skyltfönstret, är ingen nyhet – men de interaktiva inslagen är det definitivt. På fyra olika platser på Manhattan har fasaderna kring (tidigare tomma) butikslokaler målats i knallig gul färg. Ett effektivt sätt att väcka uppmärksamhet. I … (läs mer)

Äntligen ett skyltfönster värdigt varumärket L’Occitane!

 
L’Occitane en Provence är ett av de mest lyckade butikskoncepten. Servicen är oftast oklanderlig och kedjan har lyckat skapa en känsla för merförsäljning via kunnig personal som få andra kan mäta sig med. Även produkterna stoltserar med en gedigen kvalitet. Dock har själva butikerna och presentationen av sortimentet inte hängt med sin tid. Det känns … (läs mer)

Shiny happy shopfloors

 
Tänk vad ett golv kan göra! Det här vackra golvet sätter en exklusiv touch hos Supevalu i Wisconsin. Företaget är det tredje största med inriktning på dagligvaror i USA. Den största tillväxten står discount-konceptet Save a lot för. Vem sa att lågpris måste vara tråkigt? Spara artikel

Här har våren nått skyltfönstret

 
Dior har verkligen lyft in vårkänslan i sin nyrenoverade butik på Rodeo Drive i Beverly Hills. (Bilden är från http://www.addicted-to-retail.com) Spara artikel