I dag lanseras Fashion Independents’ Day

I dag lanseras Fashion Independents’ Day

 
I dag lanseras Fashion Independents' Day i London i samband med släppet av en modeapp.
Gyllene förpackning av nischad marknad

Gyllene förpackning av nischad marknad

 
Guldmarknaden i Beverwijk har fått en ny spektakulär hemvist. Designad som en guldtacka i jätteformat rymmer Goud Souk 29 butiker.  I holländska The Bazaar i Beverwijk har en spektakulär attraktion öppnat. På marknadsområdet har guldhandlare tidigare samlats utmed Goudstraat (guldgatan) inför helgens försäljning. Nu har den nya guldgallerian Goud Souk öppnat med ett samlat erbjudande … (läs mer)
Här levereras Foppatofflorna med drönare

Här levereras Foppatofflorna med drönare

 
När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.
Digital spegel stärker shoppingupplevelsen

Digital spegel stärker shoppingupplevelsen

 
En digital spegel lanseras nu på den svenska marknaden. Spegeln tillför en ny dimension vid butiksbesöket, en tidsfördröjning ger kunden en 360-gradersvy vid provning. Eftersom spegeln har en tidsfördröjning på ett par sekunder, så får kunden även en vy från baksidan samt en rörelsevy.
Varuhuskedja i samarbete med InStyle

Varuhuskedja i samarbete med InStyle

 
Amerikanska JCPenney redesignar inte mindre än 850 salonger över hela USA. Varuhuskedjan gör det i samarbete med redaktörerna på InStyle för att stärka trendkänslan.

Shopping på digital vägg innan öppning

 
Omnichannel kan ta sig många uttryck. Hos Kate Spade i New York innebar det till exempel att kunderna gavs möjlighet att handla innan butiken ens var färdigbyggd. Och erbjudandet var dessutom individanpassat. Varumärkets planerade butik i New York färdigställdes för fullt, men för att inte missa kunder under tiden erbjöd man dem att shoppa direkt … (läs mer)
Full rörlighet för Authetix Sneakers

Full rörlighet för Authetix Sneakers

 
Sneakersvarumärket skapade en rörlig och dekorativ inredning till sin nya butik i Brooklyn. Och tack vare sociala medier kunde budgeten hållas nere.
Effektfull exponering i minimalistisk oas

Effektfull exponering i minimalistisk oas

 
Väggarna är dämpade i en grå ton, hela lokalen är avskalad till ett minimum. I de fristående diskarna ståtar de vackra bakverken – färdiga att ätas med såväl ögon som mun.
Uppåt efter Maxis ansiktslyft i Malmö

Uppåt efter Maxis ansiktslyft i Malmö

 
Att doft, ljud och ljus påverkar försäljningen har många vittnat om genom åren. Såväl handlare som forskare. Maxi Ica Stormarknad i Malmö tillhör en av de butiker som nu satsar lite extra på upplevelsen.

Detaljhandelns trender – här är årets mest lästa artiklar på Handelstrender

 
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.