Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Herrplanet på Åhléns City Stockholm har under vintern och våren genomgått en total renovering från golv till tak. Se bilderna här!
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.
Nu har NK Glas, Porslin & Kök förvandlats till NK Kök & Design och i samband med namnbytet har man även tagit ett nytt grepp kring konceptet.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.