Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.
Den danska kedjan Søstrene Grene mixar kreativ inspiration och digital handel. ”Det är intuitivt, enkelt och bekvämt.”
Varumärket Eton vill överträffa kundernas förväntningar i ett nytt hållbart butikskoncept. Man testar även en ny strategi för visual merchandising.
”Butiken erbjuder en hög servicenivå och inspiration, både i butiksmiljö och från vår personal”.
Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.
Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.
Glassvarumärket Häagen-Dazs har lanserat ett nytt butikskoncept som lyfter fram grundarnas anda.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Bilder! Nu har dörrarna till Champions första butik i norra Europa öppnat. Den är inspirerad av tidigt 1900-tal i New York-området, där varumärkets rötter finns.
Under våren öppnar ett DIY-café hos Clas Ohlson. Syftet är att öka intresset för att reparera gamla och trasiga föremål.