5 sätt att bygga den nya lojaliteten

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Det är personalisering, pris och leveransalternativ som är de viktigaste påverkande faktorerna på vägen fram till ett köp. Det visar en årlig undersökning bland 3 000 konsumenter.

Bättre centrumtillväxt med nöjda hyresgäster

Bättre centrumtillväxt med nöjda hyresgäster

De köpcentrum som arbetar aktivt med sina hyresgäster når en betydligt starkare omsättningstillväxt än marknaden. Det visar en färsk analys där aktiva centrum haft en dubbelt så stark tillväxt som branschsnittet.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Svensk e-handel lockar nordiska kunder

Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.

Digiltalt är det ny normala i handeln

Digiltalt är det ny normala i handeln

Den digitala handeln är det nya normala enligt en ny rapport. Men de stora kedjorna har inte skapats för den digitala tidsåldern, tre fjärdedelar av handlarna vill nu öka förändringstakten.

Så når du generation Z via nya kanaler

Så når du generation Z via nya kanaler

Generation Z spenderar mycket tid på sociala medier, och det är också där man vill shoppa. En ny undersökning kartlägger en ålderskategori som skiljer sig markant från övriga. Även från millennials.

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.