Millennials vill gärna klara sig på egen hand, utan att behöva prata med personal. De kommer älska den här lösningen för självbetjäning som nu testas av Walmart.
Tallink lanserar nu självbetjäning i snabbköpsbutiken ombord på en av sina båtar i ett pilotprojekt. Ambitionen är att skapa en bättre shoppingupplevelse.
Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.
Kassörsjobben i butiker är ett utdöende yrke. Redan inom 20 år kan dom vara helt borta.
Svenska ITAB Shop Concept levererar en förstagångsinstallation av det helautomatiska självutcheckningssystemet EasyFlow till en av Lidls butiker på den svenska marknaden.
Teknikutvecklingen går snabbt, även i detaljhandeln. Men i takt med att displayerna och självbetjäningsautomaterna blir fler minskar möjligheten att skapa möten med kunden. Lösningen är att ta ett steg tillbaka.