Dagligvarukedjan lyfta bort alla kassor från butiken och lät kunderna betala direkt i mobilen. Så här reagerade kunderna – och den egna personalen.
Starbucks har tagit fram en kiosk för självbetjäning. Den används inne i butiken som man samarbetar med och kunden gör sina beställningar via mobilen. Så här fungerar det.
Den automatiserade butiken flyttade precis in i kundvagnen. Med hjälp av ny AI-teknik kan registrering och betalning ske med automatik – i vagnen.
Konsumenterna vill definitivt se mer självbetjäning och teknik i butik. Men detta förutsätter att den fungerar friktionsfritt. Åtta av tio har upplevt motsatsen – och delar med sig av det.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
Zara har nyöppnat sitt flaggskepp, här presenterar man framtidens butik. Kunderna möts av automation, RFID-teknik och sömlöshet. "Det är ett viktigt ögonblick för Inditex".
Dagligvarukonceptet drivs av en mission. Hela verksamheten vilar på en övertygelse om att man kan göra skillnad och bidra till sina kunders hälsa.
Inom tio år kommer 60 procent av alla jobb utgöras av nya roller och ansvar. Så här ser de stora aktörernas processer ut för att hitta talangerna – och detta letar man efter.
Kedjan har öppnat en butik som saknar traditionella kassor där kunden sköter utcheckningen själv. Konceptet är ett resultat av koncernens satsning på en startup-accelerator.
Nu lanserar inredningskedjan Lagerhaus ett nytt betalsätt i sina butiker. Självbetjäning och den molnbaserade lösningen ska ge kunderna en bättre upplevelse.