I en kommentar i texten växer nyheten plötsligt och blir något större; en kategoriöverskridande trend.
”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.
Kompetens och hantverk har satts i fokus i varumärket Etons tolkning av en lyxig butiksupplevelse.
En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
En studie visar att virtuella provrum minskar antalet returer radikalt. Nu lanseras ett uppdaterat virtuellt personaliserat alternativ.
Den smarta fysiska butiken kommer bli ännu viktigare i framtiden. Det menar Ica i en ny rapport – så här ska det gå till.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.