Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.
Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
”Bra onlinelösningar i kombination med ett upplevelsecenter tror vi är en viktig del för att kunna sälja bilar i framtiden.”
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Manchester City har öppnat en ny butik med såväl digitala som fysiska upplevelser. Här har man även inkluderat stadens musikaliska och industriella arv i miljön.
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.