Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.
Den är enkel att flytta, innehåller 5G-teknik och besökaren guidas av roboten Stanley.
”En mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har”.
Det är hög tid att demokratisera den skräddarsydda kundupplevelsen. Med Closet Retail kommer butiken närmare kunden.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.