Nu har det kassalösa konceptet öppnat i skarpt läge. ”Det ska bli kul att se hur våra kunder reagerar på den nya tekniken”.
Butiken kommer att byggas i en ny etapp på handelsplatsen och har planerad öppning under första halvåret 2023.
Inför det kommande året satsar Ikea stort på effektiv fulfillment av ordrar. Ett område där butiken blir allt mer central och automation har gjort entré.
Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Nu är det klart att ytterligare fyra aktörer etablerar sig i Sergelhusen. ”På väg att bli den mittpunkt den en gång var tänkt att vara”.
Picadeli har tagit steget in i USA i och med ett nytt samarbete. Picadeli har öppnat salladsbarer i sex enheter hos tre dagligvarukedjor.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Under 2021 har vi skymtat ljuset i tunneln och anat något slags normalläge i detaljhandeln. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.