Det bubblar om den kassalösa tekniken och allt fler satsar på koncept utan traditionella kassor. Allra mest aktivitet finns just nu inom servicehandeln.
En ny studie visar att svenska konsumenter väljer mer lokalt och hållbart än innan pandemins utbrott. Man vill se mer vägledande information i butikerna.
Lågpris är fortsatt i fokus inom detaljhandeln. Tyska dagligvarukedjan Aldi har siktet är inställt på att bli tredje största aktör innan året är slut.
Skovarumärket Hoka gör entré i den fysiska handeln med ett globalt butikskoncept. Se bilderna från miljön som ska inspirera och samla märkets community.
Ambitionen är fortsatt att komma närmare kunderna. Nu öppnar Ikea en butik mitt i hjärtat av Sälen.
Nu växer en ny unik destination för retail och food & beverage fram i London – och även denna gång har de historiska byggnaderna en central roll i projektet.
Under mars öppnar danska Ilva två nya butiker och är halvvägs mot målet för den svenska expansionen. Siktet inställt på att bli en rikstäckande kedja.
Under våren 2022 öppnar det danska smyckesmärket Maanesten sin första konceptbutik i Sverige.
Trädgårdskedjan Plantagen öppnar två pop up-butiker inför årets högsäsong. Utbudet har anpassats för att bli ännu vassare än i tidigare satsningar.
Enligt en ny kartläggning över de grönaste dagligvarukedjorna i Storbritannien hamnar lågprisaktören Lidl i topp. Läs mer om vad som fällde avgörandet.