”Vi gör det smidigt och enkelt för medlemmar och kunder att handla de viktigaste basvarorna, oavsett tidpunkt på dygnet”.
Varuhuskedjan lyfter in lärande leksaker och aktiviteter i tio enheter. Satsningen på externa varumärken har haft positiv inverkan på den egna försäljningen.
En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Kontaktlös shopping har under pandemin blivit en än mer angelägen företeelse. Nu testar kedjan ny teknik där kunderna kan checka ut via hologram.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Ett nytt, lekfullt och kreativt butikskoncept som utvecklats av Panduro öppnar i dag. ”Vår ambition är att vara något mer än bara en traditionell butik”.
Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.