Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
I dagarna släpps en prenumerationstjänst som varje månad låter användarna upptäcka nya dofter från några av världens finaste parfymhus.
Husqvarna fortsätter sin läroresa inom delningsekonomin. Nu rullar man ut den digitala verktygsboden i fem länder. "Att dela sällanköpsvaror är framtiden".
Ikeas materbjudande har hamnat mycket i fokus den senaste tiden. Enligt uppgifter i europeiska medier testar Ikea just nu hemkörning av mat.
Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.
Whiskytillverkaren Mackmyra lanserar en webbshop för internationella kunder. I butiken finns möjligheten att förbeställa världens första whisky skapad med AI.
Coop har gett Retired Hen uppdraget att skapa nya livsmedel av matsvinn. Bakom Retired Hen finns bla a kocken Paul Svensson.