Den nya plattformen ska möjliggöra för entreprenörer att få kapital och dessutom testa sina affärsidéer skarpt inom detaljhandeln.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Circle K utvecklar automatiserade AI-applikationer för konversationer. Detta ska förbättra kundupplevelsen för Circle K:s kunder i Skandinavien och Baltikum.
Konceptet Rent your party shoes lanseras nu i butik. Man gör det som en del i en gemensam kampanj med en klädkedja.
Skådespelaren och entreprenören Jessica Alba inleder ett samarbete med en leverantör av måltidslösningar. Först ut blir ett komplett paket för en date night.
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
I dagarna släpps en prenumerationstjänst som varje månad låter användarna upptäcka nya dofter från några av världens finaste parfymhus.