Tusentals produkter ska förses med information om hur de påverkar miljö och samhälle.
Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
Med hjälp av robotar och RFID-teknik lyckades Decathlon konvertera sina butiker till lokala fulfillment centers – på bara två veckor.
Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Systemet ger kontroll över kundflödet och hur många kunder som vistas i butiken i realtid. Ett nytt samarbete ska göra tjänsten tillgänglig för fler butiker.
Nestlé provar att sälja produkter utan förpackningar. Försöket genomförs i utvalda butiker tillsammans med ett startup-företag.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Gina Tricot inleder ett samarbete med Beyond Retro. ”En möjlighet för många att upptäcka hur kul det är att shoppa vintage”, säger grundaren Steven Bethell.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Byggmax blir den första byggkedja som erbjuder självskanning av produkter. Systemet innehåller dessutom en digital karta över butiken.