Kraven på mer hållbara förpackningar ökar. För att utveckla lösningar för dagens och morgondagens förpackningar har man startat ett Excellence Centre.
Möbelföretaget lanserar nu en virtuell butik. Kunden får tillgång till rådgivning och personliga rundturer via videosamtal.
Nu utökar företaget sin e-handel med satsningen Gröna Flora – ett helt nytt koncept.
Begreppet ”contactless dining” introduceras nu inom food & beverage för att locka tillbaka kunderna till köpcentrumens matutbud.
Skansenbutiken presenterar en ny samtida kollektion tillverkad av textilier och spillbitar från verksamhetens förråd.
Valfrihet och ny teknik ger friktionsfri upplevelse i specialdesignad lösning.
Twinings flaggskepp från 1706 har nyöppnats med ett uppdaterat koncept. Man har gått från transaktioner till upplevelser.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.