Med ett helt nytt koncept tar pånyttfödda Ashley Stewart sats inför framtiden. I den första nya butiken sedan 2013 erbjuder man extra stora provrum och en social kundlounge.
Lokalen utvecklas just nu av fastighetsägaren Diös, och Erikshjälpen blir inom kort en del i ett nytt kluster av second hand-butiker.
Kungsleden lanserar klustersajter. Där samlar man service, information och inspiration för bolagets hyresgäster och andra som vistas eller verkar i företagets kluster.
Inspirationen hittade grundarna i en film från 1971 – varumärket erbjuder godis för vuxna i en chic miljö. Nu tar succékonceptet steget in i Europa och öppnar butiker, shop in shops och egen grossistverksamhet.
Bonobos har uppmärksammats för sin affärsmodell som kombinerar mode online med fysiska butiker. Nu sägs man vara överens med Walmart om ett stundande uppköp.
Svenskarna handlar mer och mer online, och en hel del väljer e-butiker i länder. En undersökning kartlägger tre tunga faktorer som driver handeln över gränserna – och en som hindrar den.
Svenskt Butikskött har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Coop som skapar förutsättningar för en mycket större distribution av företagets varumärke Smak av Gotland.
Japanska modekedjan Uniqlo öppnar sin tredje butik på marknaden till hösten. Det blir den första i regionen och öppnandet sammanfaller med jubileet av premiären för ett år sedan.
Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.
Snabbhet och agilitet blir allt mer avgörande inom detaljhandeln, både i produktutveckling och leveranser. En ny undersökning bekräftar att see now, buy now-trenden bara växer sig starkare.