This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.

Sju viktiga egenskaper för en butikschef

Sju viktiga egenskaper för en butikschef

Retail är en snabb bransch. Som butikschef gäller det att kunna ta snabba beslut och se hur verksamheten bäst kan utvecklas. Här är sju egenskaper för den framgångsrika butikschefen. 

Ny arena ska lyfta framtidens kreatörer

Ny arena ska lyfta framtidens kreatörer

Ett nytt evenemang vill skapa rum åt framtidens kreativa visionärer. Nio skandinaviska framtidsnamn omsätter sina visioner i unika outfits. I eventet deltar Silvana Imam, Arif och Noah Carter.

Upplevelser och events är butikens kärna

Upplevelser och events är butikens kärna

"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.

Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 

Här öppnar landets första cykelgarage

Här öppnar landets första cykelgarage

Det nya centrumet som växer fram ligger mitt i korsningen av en flertal viktiga cykelvägar. I köpcentrumet som byggs öppnas passande nog landets första center för parkering och underhåll av cyklar.

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

Nordiska företag har börjat prioritera en mer holistisk syn på kundupplevelsen. Men trots att frågan prioriteras är ansvaret utspritt och den uppnådda nivån i verksamheterna relativt låg. Det visar en ny undersökning.

Maxjenny öppnar pop up i Stockholm

Maxjenny öppnar pop up i Stockholm

Den svenska designern Maxjenny Forslund har sina rötter i Skåne men har hela sitt yrkesliv arbetat i Köpenhamn. Nu öppnar hon sin första pop up-butik i Sverige.