Ett brett utbud av inredning, blommor och egenproducerade delikatesser samt en restaurang och café lockar lokala, nationella och internationella besökare.
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Det amerikanska hållbara modevarumärket Everlane har nu tagit steget in på Alibabas Tmall Global.
Sportvarumärket Puma satsar på personalisering, digitala upplevelser och interaktiva speglar i sitt nya flaggskepp. Se bilderna från butiken här!
Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Matksseföretaget HelloFresh har lanserats på den svenska marknaden. Företaget levererar matkassar med receptkort och förportionerade ingredienser.
I dag öppnar Ikea sin e-handel i Estland. Samtidigt är det också premiär för ett logistikcenter med tillhörande showroom i Tallinn.
Profiler från Svea och Gant lanserar nytt varumärke. Inriktningen är modern unisex-streetwear.
Hantverksbagerikedjan inleder en expansion och öppnar en ny butik i högtrafikerat läge. De kommande tre åren siktar man på att öka omsättningen markant.