This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Nytt yrkesprogram för handeln

Nytt yrkesprogram för handeln

Nytt innehåll och nytt namn ska ge vassare gymnasieutbildning med närmare koppling till handelsbranschen.

Noisy Bastards öppnar pop-up

Noisy Bastards öppnar pop-up

Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.

Här är Ikeas nya 3D-satsning

Här är Ikeas nya 3D-satsning

Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.

Köpcentrumprojekt läggs i malpåse

Köpcentrumprojekt läggs i malpåse

Planerade köpcentrum och andra projekt med koppling till detaljhandeln ses nu över. Vissa av dem läggs i malpåse.

Klubbar spelar fotboll på butikens tak

Klubbar spelar fotboll på butikens tak

Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.

Konsumenten väljer biometri  före lösenord

Konsumenten väljer biometri före lösenord

Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.

Fem stadskärnor i gemensam satsning

Fem stadskärnor i gemensam satsning

Ett nytt samarbete mellan fem stadskärnor ska bidra till fortbildning inom en rad områden. Till grund för satsningen finns kollegiala band mellan städerna.

Zalando ska minska utsläpp med 80 procent

Zalando ska minska utsläpp med 80 procent

Zalando första plattform att fastställa vetenskapligt baserade mål för minskade utsläpp. ”Ser en stark koppling mellan hållbarhet och kommersiell framgång”.

Tretorn satsar på fysisk butik

Tretorn satsar på fysisk butik

Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.