För första gången kan kunderna därmed handla Swedish Stockings hållbara tights i en egen fristående fysisk butik.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Det nya varumärket PBX ska vara ett steg i riktning mot framtidens servicehandel.
Erbjuder kunderna exklusiva produkter och innovativa upplevelser på plats i butikerna.
Polestar fortsätter sin expansion inom fysisk retail. Inom kort öppnar en ny central butik.
Amsterdam-baserade Scotch & Soda ökar sin tillväxttakt och öppnar ett större antal butiker.
Tematiserad retail har varit en sanckis under senare år, Story i New York är ett exempel på detta. Den 14 oktober öppnar det nya co-retailkonceptet Friends of Bibliotekstan på Norrmalmstorg i Bibliotekstan i Stockholm. Konceptet bygger just på olika teman som styr utbudet under några månader åt gången.