Clas Ohlson har öppnat sin 87:e butik i Sverige. Detta i och med att nya Sverigechefen Fredrik Uhrbom, tillsammans med butikschefen Victoria Wingemo, öppnade dörrarna till butiken i Brännborn Center i Ängelholm.
I slutet av maj öppnar den första Jo&Joe-anläggningen. Tillsammans med surfvarumärkena Quiksilver och Roxy ska man erbjuda en helt ny upplevelse för Millennials.
Gabriella Sjödin är nytillträdd marknadschef för Idun Minerals. Hon får huvudansvar för att stärka och utveckla varumärket på den nordiska marknaden.
Den 20 mars tillträdde Fredrik Udd som ny VD för Daymaker. Fredrik tar över efter grundaren och ägaren Robert Eriksson som arbetar vidare inom företaget med fokus på produktutveckling.
Vinylskivans återkomst fortsätter. Från denna vecka kan man köpa vinyl i dagligvaruhandeln, bland annat på landets stormarknader. Senast det skedde var för nästan 30 år sedan.
I morgon öppnar Coop en ny grön butik med fokus på matglädje och hållbarhet. Boende i området kan själva bestämma över delar av sortimentet.
Personligt mottagande är i fokus när Nespresso öppnar nordens första Smart Boutique i Mall of Scandinavia. Genom en ny lösning med intelligenta sensorer minimeras tiden i kassakön.
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.
Danska Kvik satsar på Sverige och skapar nu en lokal organisation i Stockholm. Som ett led i detta arbete har Johanna Strömberg anställts som marknadschef.