Volvo är fortfarande det mest positivt omtalade varumärket i Sverige. Men med på topplistan finns tre aktörer inom retail.
Inom kort släpps Svenska Köpcentrum, framtagen av NCSC och HUI Research. Man konstaterar att destinationerna nu vill göra större nytta för konsumenten.
Ikea bygger en sju våningar hög butik som inte liknar något man gjort tidigare. Här bildar 160 träd på takterass och fasad en grön oas mitt i staden.
Vasakronan har rekryterat Christian Fredrixon som chef för fastighetsinvesteringar. Han kommer närmast från Ica Fastigheter.
Konsumenter överger produkter som inte stämmer med de egna värderingarna – och betalar mer för de varumärken ”som gör rätt”. Det visar en ny studie.
Varumärket presenterar ett AI-baserat system för framställning av personaliserad kosmetik. Användaren får en anpassad produkt direkt från behållaren.
Ellos inleder ett samarbete med modedesignern Selam Fessahaye. Vårsäsongen 2020 lanseras en festkollektion som andas couture.
Fastighets AB L E Lundberg utökar ledningsgruppen med ytterligare person. Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef, har tagit plats i ledningen.
DePalma Workwear har tecknat ett samarbetsavtal med Woody Bygghandel. ”Detta ger oss möjlighet till en betydande geografisk spridning.”
E-handelsplattformen vill göra det lättare för alla som vill komma i gång med e-handel. Därför lanserar man i dagarna en möjlighet att finansiera sin satsning.