Ökad transparens kring produktinnehåll

Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och Skinfo – en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser i kosmetiska produkter. 

Skincity är först ut med tjänsten som inledningsvis kommer att finnas tillgänglig för fyra egna varumärken. Detta via en widget som automatiskt genererar information på produktsidorna. 

Skincity vill underlätta för kunderna i valet av produkter med mer lättförståeliga ingredienslistor. 

Transparens allt viktigare

Stefan Fragner, CEO på Skincity.

Skinfos data baseras på information från oberoende organ och myndigheter, som inkluderar bland annat Europeiska Kommissionen.

– Transparens inom vår bransch är en otroligt viktig faktor både för oss som företag och för våra kunder. Vi ser att många i dag är pålästa när det gäller ingredienser i produkter och här känner vi att vi med Skinfo som partner kan ta nästa steg, säger Stefan Fragner, CEO på Skincity.

Göra det komplexa enklare

– Vi letar alltid efter innovativa lösningar för att addera värden till våra kunder och vi går gärna i bräschen för det vi tror på. Genom att teama upp med Skinfo kan vi nu ännu bättre guida våra kunder rätt samt försöka göra det komplexa lite enklare att förstå, säger han.

Skinfos medgrundare och VD Lena Skiba är positiv till samarbetet.

Skinfos medgrundare och VD Lena Skiba.

– Jag är otroligt stolt över att tillsammans med Skincity vara först i Sverige med att ge transparens kring produktinnehåll med hjälp av faktabaserad data. Vi vill växa med aktörer som leder branschen framåt och Skincity går helt i linje med det, inte minst som vinnare av Årets Digitala Handel 2020.

– kan då läsas även utan medlemskap