Kontaktlösa betalningar ökar kraftigt

Kontaktlösa betalningar ökar kraftigt

Andelen kontaktlösa betalningar har ökat markant under året. Som en följd av coronaviruset har trenden stärkts ytterligare i Sverige.

Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.

Butikskedjan flyttar verksamheten online

Butikskedjan flyttar verksamheten online

När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.

Butikskedjan inför enkelriktade gångar

Butikskedjan inför enkelriktade gångar

Jämfört med svenska matbutiker har man redan vidtagit tuffare åtgärder. Nu begränsas antalet kunder, samtidigt som man gör butiksgångarna enkelriktade.

Optimera dina sociala kanaler i tio steg

Optimera dina sociala kanaler i tio steg

Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.

Så stöttar Grosvenor det lokala samhället

Så stöttar Grosvenor det lokala samhället

För att stötta lokalsamhället genomför Grosvenor Europe ett antal initiativ. Det handlar bland annat om fri hemkörning.

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.

Klaus Hahn ny VD på Testfakta

Klaus Hahn ny VD på Testfakta

Testfakta Group har under det senaste året renodlat och samordnat verksamheten med fokus på hållbar produktion och konsumtion.

Kicks satsar på live stream shopping

Kicks satsar på live stream shopping

I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.

E-handel ska hjälpa besöksnäringen

E-handel ska hjälpa besöksnäringen

Regionen erbjuder nu en e-handelslösning för företag verksamma inom besöksnäringen. Syftet är att möjliggöra fortsatta affärer för en bransch i allvarlig kris.