Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.
Sex av tio upplever att språkbarriären är ett hinder. ”Att en så stor del av befolkningen försummas är inte hållbart”.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Visionen är att alla ska ha tillgång till en grannbox, ett bekvämt och hållbart alternativ till att köpa och äga själv.
Prada följer upp satsningen från i höstas med en ny pop-up. Under våren spinner varumärket vidare på nya teman från naturen.
En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.
Nu tar H&M-ägda Afound nästa steg i sin Europaexpansion. Den digitala marknadsplatsen kliver in i två nya länder.
Linum förstärker ledningen med en ny rekrytering. ”Nu väntar hårt arbete med att förfina urvalet och skapa än mer skärpa”.
För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.