Simris Alg har rekryterat Jordan Nasser, ”H&M:s digital mastermind” enligt Fast Company, till bolagets ledningsgrupp.
Fyra av tio konsumenter (42 procent) vill ha mer av svensk ekologisk mat i matbutikerna. Bland kvinnorna svarar nästan varannan (49 procent) att de inte tycker det finns tillräckligt med ekomat i dag.
Muji har tagit de första spadtagen för vad som kommer bli kedjans största flaggskeppsbutik hittills. I samma byggnad öppnar kedjan också ett hotell, vilket blir det andra i ordningen.
Koncentrering (bland annat i form av marknadsplatser) är en av de trender vi beskriver i Detaljhandelns tyngsta trender. Nu har Komplett lanserat sin nya marknadsplats.
Tidigare har OK Västerbotten och Umeå Energi samarbetat kring laddstolpar för elbilar. Nu utökas samarbetet till att också innefatta solceller.
I augusti slår portarna upp till Feetfirst i Femman i Göteborg. Det är den första storstadsetableringen för konceptet.
Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.
Dustin har rekryterat Cecilia Ridal som ansvarig för den nordiska kundserviceavdelningen. Cecilia kommer närmast från rollen som kundserviceansvarig på Linde Healthcare (AGA Gas).
Den väger 1,3 ton och placeras mitt i Gallerian i Stockholm city. Den nya symbolen ska bidra till att positionera köpcentrumet som en naturlig utgångspunkt för turister.