Jordan värvas till dream team

Jordan värvas till dream team

Simris Alg har rekryterat Jordan Nasser, ”H&M:s digital mastermind” enligt Fast Company, till bolagets ledningsgrupp.

Konsumenterna efterfrågar mer ekomat

Konsumenterna efterfrågar mer ekomat

Fyra av tio konsumenter (42 procent) vill ha mer av svensk ekologisk mat i matbutikerna. Bland kvinnorna svarar nästan varannan (49 procent) att de inte tycker det finns tillräckligt med ekomat i dag.

Muji öppnar rekordstort flaggskepp med hotell

Muji öppnar rekordstort flaggskepp med hotell

Muji har tagit de första spadtagen för vad som kommer bli kedjans största flaggskeppsbutik hittills. I samma byggnad öppnar kedjan också ett hotell, vilket blir det andra i ordningen. 

Komplett har lanserat sin marknadsplats

Komplett har lanserat sin marknadsplats

Koncentrering (bland annat i form av marknadsplatser) är en av de trender vi beskriver i Detaljhandelns tyngsta trender. Nu har Komplett lanserat sin nya marknadsplats.

Cervera öppnar i Citykompaniet

Cervera öppnar i Citykompaniet


OK Västerbotten satsar på solceller

OK Västerbotten satsar på solceller

Tidigare har OK Västerbotten och Umeå Energi samarbetat kring laddstolpar för elbilar. Nu utökas samarbetet till att också innefatta solceller.

Feetfirst öppnar flaggskepp i Femman

Feetfirst öppnar flaggskepp i Femman

I augusti slår portarna upp till Feetfirst i Femman i Göteborg. Det är den första storstadsetableringen för konceptet.

Ikeas city-pop up öppnar 1 september

Ikeas city-pop up öppnar 1 september

Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.

Cecilia ny nordisk kundservicechef

Cecilia ny nordisk kundservicechef

Dustin har rekryterat Cecilia Ridal som ansvarig för den nordiska kundserviceavdelningen. Cecilia kommer närmast från rollen som kundserviceansvarig på Linde Healthcare (AGA Gas).

Ny Stockholmssymbol placeras i Gallerian

Ny Stockholmssymbol placeras i Gallerian

Den väger 1,3 ton och placeras mitt i Gallerian i Stockholm city. Den nya symbolen ska bidra till att positionera köpcentrumet som en naturlig utgångspunkt för turister.