Mapic 2017 sätter fokus på F&B

 

CANNES. Nu har Mapic 2017 dragit i gång. Under tre dagar samlas tusentals delegater från ett 80-tal länder för att diskutera detaljhandel och köpcentrum.

Evenemanget föddes redan 1955 och har blivit en av de viktigaste samlingspunkterna i retail- och köpcentrumvärlden.

F&B är årets huvudtema

Under tre dagar samlas 8 500 deltagare från 80 olika länder. Av dessa är cirka 2 100 retailers, 2 500 från fastighetsbranschen och ett 1 000-tal investerare.

Under tisdagskvällen hölls ett välbesökt välkomstmingel i klassiska hotell Majestic i Cannes.

Årets upplaga av Mapic har Food & Beverage som huvudtema. Det präglar konferensprogrammet och nätverksträffarna, men här finns också en avdelning bara för provsmakningar.

Nordiska företag samarbetar

Mapic awards, som vi skrivit om här, delas ut den 16 november under en galakväll. Bland kategorierna finns Retailer of the year och Best new shopping centre.

Under Mapic byggs The Nordic Pavilion upp inne på mässan. Nordic Council of Shopping Centers ligger bakom satsningen där en rad olika nordiska företag samarbetar.

Deltagande företag:

Ainoa/Promote Tapiola
AMF Fastigheter
Business Region Göteborg
Invest Stockholm
Business Sweden
ICA Fastigheter
Sponda
Realprojekti
TAM Retail
Thon Holding
Vasakronan
Wester+Elsner
YIT/Mall of Tripla
ElinderSten
Amerikka