Ny e-handel optimerar kundupplevelsen

 

Kicks har lanserat en ny e-handel på samtliga marknader. Fokus har legat på en bättre prestanda och den stöttar även en modern omnilösning som möjliggör att kunden kan ta del av sortimentet oavsett fysisk eller digital kanal.

Kicks har sedan en tid tillbaka en omnilösning på plats med iPads i butik. Hela e-handelssortimentet med över 25 000 produkter från 300 varumärken går att beställa direkt i butik.

Förstärker kundupplevelsen

Med lanseringen av den nya e-handeln vill kedjan ge en förstärkt besöksupplevelse.

Samma vy som ovan, men i en surfplatta.

I lösningen återspeglas också Kicks nya grafiska identitet, som är utvecklad för att passa en digital värld.

– Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Med lanseringen av den nya sajten kan vi idag, oavsett kanal, tillgodose samma inspiration, erbjudande och sortiment, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks. 

Utmaningen i samverkande system

Med Avensia Storefront, Bedege, Kicks och LS retail omni-server har man utvecklat en omnilösning där både fysisk butik och e-handel delar affärslogik. Det innebär att alltifrån kampanjer, priser till lagersaldo kan delas i realtid mellan dessa kanaler.

– Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen, säger Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.

Mer lättnavigerad design

För en förstärkt kundupplevelse med mycket inspiration har Kicks e-handel även fått en ny design, som också är mer lättnavigerad. Bakom designen står byrån Fjord.

– Målet är att skapa en personaliserad upplevelse och skapa ett gränssnitt som bjuder in till dialog med kunden, säger Sofia Pörner, Business Design Lead, på Fjord.

Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  Nyheter 3838 Pro 4637 E-handel 973 Konsumentbeteende 327
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
McDonald’s ploggar Sverige runt

McDonald’s ploggar Sverige runt

  Hållbarhet 239 Nyheter 3838 Trender 460
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Hon tar över Sollentuna Centrum

Hon tar över Sollentuna Centrum

  Nyheter 3838 Personer 361 Köpcentrum 697 Karriär 344
I början av augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef. Carl Isaksson kliver av tjänsten och lämnar över till Pia Meijer.
Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

  Nya butiker 1234 Butikskoncept 852 Pro 4637 Nyheter 3838
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  Cityhandel 292 Måsteläsning 308 Pro 4637 Detaljhandel 189
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Pro 4637 Köpcentrum 697 Nyheter 3838 Internationellt 1364
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

  Personer 361 Nyheter 3838 Karriär 344 Köpcentrum 697
Efter elva år som VD på Vasakronan har Fredrik Wirdenius informerat styrelsen om att han önskar lämna sitt uppdrag.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Pro 4637 Mode 406 Nyheter 3838 Nya butiker 1234
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

  E-handel 973 Karriär 344 Mode 406 Nyheter 3838
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

  Personer 361 Nyheter 3838 Mode 406 Karriär 344
Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har tidigare varit bland annat CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang.
Ny VD på Pulsen Retail

Ny VD på Pulsen Retail

  Karriär 344 Nyheter 3838 Personer 361
Den 9 april tillträder Stefano Crozzoli som VD på Pulsen Retail. Han kommer närmast från de egna bolagen MProfile och Testagram.
Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

  Personer 361 Karriär 344 Nyheter 3838 Detaljhandel 189
Markus Simko, blir ny inköpsansvarig på Urban Deli, med ansvar för inköp till Urban Delis butiker, saluhallar och restauranger.
Nya matkoncept till Stenungstorg

Nya matkoncept till Stenungstorg

  Nyheter 3838 Pro 4637 Köpcentrum 697
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327 Måsteläsning 308 Pro 4637
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Nya affärsområdeschefer på Citycon

Nya affärsområdeschefer på Citycon

  Köpcentrum 697 Karriär 344 Personer 361 Nyheter 3838
Citycon har utsett två nya affärsområdeschefer – Isabella Andersson och Mehmet Ruusuvirta.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Internationellt 1364 Pro 4637 Nyheter 3838 Detaljhandel 189
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.
Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

  Nya butiker 1234 Pop up 158 Nyheter 3838 Butikskoncept 852
Under april dyker Gateau upp i from av pop up-butiker med påsktema. I sortimentet finns bland annat handgjorda chokladägg.
Modern Retro har öppnat vintagebutik

Modern Retro har öppnat vintagebutik

  Pro 4637 Nyheter 3838 Mode 406 Butikskoncept 852
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Nu öppnas porten till Urban Escape

Nu öppnas porten till Urban Escape

  Nyheter 3838 Destinationer 161 Cityhandel 292 Köpcentrum 697
Urban Escapes nya hus i korsningen Regeringsgatan/Hamngatan fylls av hyresgäster. Huset har utgjort det största arbetet i omvandlingen av kvarteret.
Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

  Nyheter 3838 Handelsplatser 156 Detaljhandel 189 Nya butiker 1234
Lidl fortsätter expansionen i Sverige med målet 200 butiker 2020 och nu är det klart för Lidls andra butik i Trollhättan. Butikens försäljningsyta blir 1 300 kvadratmeter och beräknas öppna våren 2020.