Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.
Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade kedjan om en restaurang i Nordstan. Med fokus på storstäder siktar man på ytterligare två etableringar under 2017.
Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux. Detta efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.
Mekonomen Group har rekryterat Åsa Källenius som ny CFO med tillträde den 15 augusti 2017. Åsa har tidigare varit CFO för Tele2 Sweden och har sedan 2016 drivit det egna bolaget Källenius Invest.
En lagförändring som tillåter leveranser nattetid kan minska bilköerna i morgonrusningen. För varje lastbil som gör nattliga leveranser kan tre lastbilar plockas bort från trafiken i morgonrusningen. Det visar en ny studie.
Ulrika Sohtell har över 20 års erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från Momentum Reklambyrå, där hon var kundansvarig för bland annat SCA.
Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete som ska göra kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar lågpriskedjan sitt klädsortiment.
Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.
Sweden Green House har öppnat webbshop och fyllt den med noggrant utvalda produkter för växthus, orangerier och trädgård.
Modet blir snabbare och snabbare. En ny studie har granskat de strategier som hängivna shoppare använder sig av för att bli kompetenta konsumenter av fast fashion. Det är en tidskrävande uppgift, visar det sig.