Uniqlo planerar att installera varuautomater. Men inte för att sälja halvtorra mackor, godis och dricka, i stället laddas maskinerna med mode för konsumenter på språng.
Unn öppnar inom kort vid Brunkebergstorg i Stockholm. Restaurangen är en nytolkning av teppanyaki där japanska tekniker används för att tillaga nordiska råvaror.
Sephora lanserar nu ett komprimerat butikskoncept med fokus på personalisering och ett kraftigt neddraget sortiment. Butiken innehåller en hög tekniknivå och generösa leveransalternativ.
Västerhavsveckan växer. Nu deltar ett 100-tal arrangörer från Koster till Kullaberg med aktiviteter för alla åldrar. Köpcentrumet Nordstan finns bland de medverkande.
Det svenska klockvarumärket Daniel Wellington öppnar en ny pop up på Stockholm Arlanda Airport. Förutom ordinarie sortiment kommer man erbjuda exklusiva nyheter.
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.
Bromma Blocks erbjuder hundägare att parkera sin bil i svalt garage eller ta med hunden in i gallerian. Detta för att under varma sommardagar undvika att hunden far illa av värmen.
Från och med den 14 augusti leder Paul Laing det svenska sportvarumärkets designarbete. Rekryteringen är ett av flera steg i Crafts förnyelsearbete.
Den första augusti öppnar hantverksbageriet Bröd & Salt sin tionde butik. Denna gång i Cityterminalen I Stockholm.
Anders Düring, CFO och medlem i koncernledningen, har sagt upp sig för annan tjänst och lämnar KappAhl. Bolaget har inlett en rekryteringsprocess för att finna hans efterträdare.