”Retail Awards är en bekräftelse”

  LÄSTID: 2 MINUTER

Polarn O. Pyrets VD Nanna Hedlund.

Under 2016 påbörjade kedjan ett förändringsarbete. Nu är Polarn O. Pyret nominerade till två utmärkelser i Retail Awards. ”Vi har gjort en stor förändringsresa”, säger VD Nanna Hedlund.

Polarn O. Pyret är utsedd till finalist i två kategorier i Svensk Handels tävling Retail Awards 2018. Kategorierna är Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram.

– Vi har gjort en stor förändringsresa under de senaste åren och vi ser en stark utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar. Att vi nu blir finalister i Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram, ser vi som ytterligare en bekräftelse på att vi är på helt rätt väg, säger VD Nanna Hedlund.

Påbörjade en resa 2016

2016 påbörjade Polarn O. Pyret det omtag som sjösattes 2017. Enligt företaget sattes varumärket och kunderbjudandet i en mer samtida kontext. Det innebär bland annat en högre modegrad, ett ökat hållbarhetsfokus och en uppdaterad visuell profil.

Samtidigt utvecklades lojalitetsprogrammet PO.P+ med en VIP-nivå. Där erbjuder man specifika fördelar som gratis reparationsservice och fri frakt på alla e-handelsordrar.


Läs även: Här är Polarn O. Pyrets nya flaggskepp


Kedjan lanserade nyligen ett nytt koncept i flaggskeppsbutiken på Hamngatan i Stockholm.

För två veckor sedan adderades den sista pusselbiten i förändringsresan då Polarn O. Pyret öppnade den första butiken med helt nytt butikskoncept på Hamngatan i Stockholm.  En moderniserad kundupplevelse också i de fysiska butikerna.

Stolta över nomineringen

– Vi är otroligt stolta och glada över finalplatsen, det betyder oerhört mycket för oss i vårt fortsatta arbete. Nu fortsätter vi att satsa framåt på den inslagna vägen och investera i både våra butiker och vår e-handel, säger VD Nanna Hedlund.


Svensk Handel 14 Polarn O. Pyret 6


Chobani ökar efterfrågan utan silos

Chobani ökar efterfrågan utan silos

  Internationellt 1183 Pro 4132 Varumärken 248
Begränsade silos i organisationen hindrar utveckling och sömlöshet. Snabbväxande Chobani har skapat en gemensam avdelning för efterfrågan. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Bik Bok öppnar flaggskepp

Bik Bok öppnar flaggskepp

  Nyheter 3391 Cityhandel 229 Mode 302
Bik Bok på Kungsgatan i Stockholm nyöppnar den 25:e april – varumärkets första flagship store i Stockholm. Ambitionen är att skapa en mötesplats. 
Samsung öppnar upplevelsebutik

Samsung öppnar upplevelsebutik

  Pro 4132 Cityhandel 229 Nyheter 3391 Nya butiker 1068
Samsung öppnar en ny upplevelsebaserad butik i centrala Stockholm den 27 april. "Vi vill komma närmare våra kunder och visa vår bredd".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Birkenstock reser med containerbutik

Birkenstock reser med containerbutik

  Pro 4132 Nyheter 3391 Mode 302 Pop up 133
Birkenstock har skapt en kuraterad tillfällig butik tillsammans med designern Rck Owens. Continern är ute på en pop up-turné, just nu på mellanlandning i Los Angeles.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Bästa upplevelsen vinner”

”Bästa upplevelsen vinner”

  Kundupplevelser 222 Varumärken 248 Internationellt 1183 Pro 4132
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Pernilla ny VD på Eleven

Pernilla ny VD på Eleven

  Personer 209 Nyheter 3391 Karriär 207
Det nordiska e-handelsföretaget Eleven värvar Pernilla Barkman som ny VD
Nya miljoner till handelsforskning

Nya miljoner till handelsforskning

  Nyheter 3391
Nu ska 14,5 miljoner kronor gå till forskning inom handeln. Sju nya forskningsprojekt har fått anslag. Ett av dem handlar om tillit för datadriven handel.
Fem nya pop up-butiker i Stockholm

Fem nya pop up-butiker i Stockholm

  Nyheter 3391 Pop up 133 Pro 4132 Köpcentrum 568
Trenden med pop up-butiker håller i sig. I Stockholmsområdet öppnade en rad nya koncept bland annat i Bromma Blocks och vid Sergels Torg.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Våra butiker handlar om storytelling”

”Våra butiker handlar om storytelling”

  Internationellt 1183 Varumärken 248 E-handel 830 Pro 4132
Hon har listats som en av de 30 vassaste inom marknadsföring av Forbes. Nu gör hon succé som medgrundare av ett digitalt varumärke som snart öppnar butiker i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt flaggskepp till Bibliotekstan

Svenskt flaggskepp till Bibliotekstan

  Nyheter 3391 Pro 4132 Cityhandel 229 Butikskoncept 699
Ett svenskt varumärke öppnar under våren en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan. Här vill man erbjuda kunden variation anpassat till humör och tillfälle.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiärministern invigde WRC

Premiärministern invigde WRC

  Internationellt 1183 Pro 4132 Nyheter 3391
Under förmiddagen invigdes World Retail Congress. Spaniens kung Felipe VI är hedersordförande för årets upplaga som officiellt invigdes av premiärminister Mariano Rayoy.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny affärsområdesdirektör på Coop

Ny affärsområdesdirektör på Coop

  Personer 209 Nyheter 3391 Karriär 207
Nichlas Olofsson har utsetts till ny affärsområdesdirektör för Inköp & Kategori på Coop. Han har sedan slutet av mars varit tillförordnad i rollen.
Nu kan kunden se sin klimatpåverkan

Nu kan kunden se sin klimatpåverkan

  Nyheter 3391 Pro 4132 Hållbarhet 170
Mitt klimatmål är ett nytt digitalt verktyg som gör det möjligt för kunderna att följa klimatpåverkan från sina matinköp.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

De kan bli Årets centrumutvecklare

De kan bli Årets centrumutvecklare

  Karriär 207 Cityhandel 229 Nyheter 3391 Köpcentrum 568
De tre finalisterna till utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2018 är nu utsedda. Johan Jönsson, Sussi Sakofall och Tomas Johansson tävlar om titeln.
Robot-pop up öppnar i Mood

Robot-pop up öppnar i Mood

  Nya butiker 1068 Pop up 133 Köpcentrum 568 Nyheter 3391
Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar en gemensam pop-up i Mood Stockholm. "Vi vill minska friktionen i vardagen".
Indiska lanserar marknad för fynd

Indiska lanserar marknad för fynd

  Nyheter 3391 Pro 4132 Butikskoncept 699 Nya butiker 1068
Indiska introducerar ett nytt koncept som döpts till Bazar. Det är en shop in shop-lösning som öppnas i utvalda butiker. Dessutom satsar man nu på en outlet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Rickard Edenius ny VD på Agora

Rickard Edenius ny VD på Agora

  Personer 209 Karriär 207 Nyheter 3391 Köpcentrum 568
Rikard Edenius har utsetts till ny VD i Agora. Rikard Edenius kommer närmast från egen rådgivningsverksamhet där han bland annat arbetat med Klövern.
Nya upplevelser hos McDonald’s

Nya upplevelser hos McDonald’s

  Produktutveckling 286 Kundupplevelser 222 Pro 4132 Nyheter 3391
Förutom hundratals nya restauranger inför man nu bordsservering och hemleveranser. "Vi gör betydande investeringar", säger koncernchef Christer Åberg. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nets i samarbete med Alipay

Nets i samarbete med Alipay

  Ny teknik 419 Nyheter 3391 Shoppingturism 49
Den kinesiska betaltjänsten Alipay gör det möjligt för handlare att ta emot mobilbetalningar från upp till en halv miljard registrerade användare.
Freddy Sobin ny VD för Kicks

Freddy Sobin ny VD för Kicks

  Personer 209 Nyheter 3391 Karriär 207
Freddy Sobin har utsetts till ny VD för Kicks. Han tar sig an uppgiften mitt i det strukturella paradigmskifte som marknaden nu genomgår.