”Retail Awards är en bekräftelse”

  LÄSTID: 2 MINUTER

Polarn O. Pyrets VD Nanna Hedlund.

Under 2016 påbörjade kedjan ett förändringsarbete. Nu är Polarn O. Pyret nominerade till två utmärkelser i Retail Awards. ”Vi har gjort en stor förändringsresa”, säger VD Nanna Hedlund.

Polarn O. Pyret är utsedd till finalist i två kategorier i Svensk Handels tävling Retail Awards 2018. Kategorierna är Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram.

– Vi har gjort en stor förändringsresa under de senaste åren och vi ser en stark utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar. Att vi nu blir finalister i Årets butikskedja och Årets lojalitetsprogram, ser vi som ytterligare en bekräftelse på att vi är på helt rätt väg, säger VD Nanna Hedlund.

Påbörjade en resa 2016

2016 påbörjade Polarn O. Pyret det omtag som sjösattes 2017. Enligt företaget sattes varumärket och kunderbjudandet i en mer samtida kontext. Det innebär bland annat en högre modegrad, ett ökat hållbarhetsfokus och en uppdaterad visuell profil.

Samtidigt utvecklades lojalitetsprogrammet PO.P+ med en VIP-nivå. Där erbjuder man specifika fördelar som gratis reparationsservice och fri frakt på alla e-handelsordrar.


Läs även: Här är Polarn O. Pyrets nya flaggskepp


Kedjan lanserade nyligen ett nytt koncept i flaggskeppsbutiken på Hamngatan i Stockholm.

För två veckor sedan adderades den sista pusselbiten i förändringsresan då Polarn O. Pyret öppnade den första butiken med helt nytt butikskoncept på Hamngatan i Stockholm.  En moderniserad kundupplevelse också i de fysiska butikerna.

Stolta över nomineringen

– Vi är otroligt stolta och glada över finalplatsen, det betyder oerhört mycket för oss i vårt fortsatta arbete. Nu fortsätter vi att satsa framåt på den inslagna vägen och investera i både våra butiker och vår e-handel, säger VD Nanna Hedlund.


Polarn O. Pyret 6 Svensk Handel 15


Nytt centrum siktar på 20 miljoner

Nytt centrum siktar på 20 miljoner

  Nyheter 3579 Köpcentrum 612 Pro 4351
Det nya köpcentrumet har öppnat i ett område som genomgår stora förändringar. Centrumet siktar på 20 miljoner besökare per år och erbjuder bland annat en vertikal vindtunnel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

  Nyheter 3579 Internationellt 1268 Nya butiker 1135 Pro 4351
Efter 14 månader av testande lanserades den första kassalösa Amazon Go-butiken. Nu siktar man på hisnande 3 000 butiker – så här ser planen ut.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Personer 260 Retailtrender 46 Mode 347 Nyheter 3579
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor. I höstens kampanj ”Sabina Ddumba for Scorett” står artisten intresse för skor – och det egna uttrycket – i fokus. Storyn paketeras i en minidokumentärsserie i tre delar som finns på scorett.se. … (läs mer)
Här öppnar H&M:s nya outletbutik

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

  Pro 4351 Köpcentrum 612 Nyheter 3579 Mode 347
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

  Nyheter 3579 Karriär 260 Logistik 114
Nu utökar Airmee sitt team genom att Jesper Johnsson rekryteras till Head of Growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling. Jesper har en lång bakgrund inom logistikbranschen främst från DHL.
Därför utökar Ikea köksbutiken

Därför utökar Ikea köksbutiken

  Pro 4351 Cityhandel 255 Butikskoncept 762 Nyheter 3579
Ikea verkar ha hittat ett format som passar storstadsmänniskan. Nu har man beslutat sig för att utöka köksbutiken på Regeringsgatan i Stockholm. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

  Butikskoncept 762 Nya butiker 1135 Internationellt 1268 Nyheter 3579
I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna. 
Noll friktion med kassalös butik

Noll friktion med kassalös butik

  Butikskoncept 762 Ny teknik 466 Pro 4351 Nyheter 3579
Den kassalösa butiken har fått ett ansikte via Amazon Go. Nu lanseras ett liknande system som även andra handlare kan applicera i sina butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon släpper fler Alexa-produkter

Amazon släpper fler Alexa-produkter

  Ny teknik 466 Nyheter 3579 Pro 4351
Amazon ska lansera åtta nya produkter med inbyggd Alexa-funktionalitet. Ambitionen är att ge kunderna tillgång till tjänsten var de än befinner sig. Och det finns en tydlig strategi bakom detta.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny sneakerbutik lanseras online

Ny sneakerbutik lanseras online

  Pro 4351 Nya butiker 1135 E-handel 882 Nyheter 3579
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Retailtrender 46 Personer 260 Nyheter 3579 Hållbarhet 201
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Cos öppnar flaggskepp på Tmall

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

  E-handel 882 Mode 347 Nyheter 3579 Internationellt 1268
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Pro 4351 Trender 426 Undersökningar 396 Nyheter 3579
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Hållbarhet 201 Nyheter 3579 Retailtrender 46 Design 307
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Linda Palmgren till Stadiums styrelse

Linda Palmgren till Stadiums styrelse

  Nyheter 3579 Personer 260 Karriär 260
I oktober tillträder Linda Palmgren som styrelseledamot i Stadium Groups styrelse. Med Lindas kompetens och erfarenhet inom främst det digitala medielandskapet vill företaget fortsätta att utmana sig själva och branschen. 
Kongahälla vässar sitt namn

Kongahälla vässar sitt namn

  Pro 4351 Köpcentrum 612 Nyheter 3579 Handelsplatser 132
Projektnamnet Kongahälla Shopping ersätts nu med Kongahälla Center. Parallellt med framtagandet av namnet har Adapta Fastigheter även tagit fram en visuell identitet med koppling till platsen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna-Lena Olsson utsedd till ny CIO

Anna-Lena Olsson utsedd till ny CIO

  Karriär 260 Personer 260 Nyheter 3579
Anna-Lena Olsson har rekryterats till rollen som CIO för Akademibokhandeln och Bokus. Hon kommer närmast från en roll som grundare och affärsområdesansvarig på innovationsbyrån Ignation.
Nollutsläpp för leveranser från Ikea

Nollutsläpp för leveranser från Ikea

  Hållbarhet 201 Logistik 114 Nyheter 3579 Pro 4351
Ikea-koncernen siktar på 100 procent utsläppsfria hemleveranser till 2025. I fem storstäder ska alla transporter hem till kund vara eldrivna senast år 2020.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny inköpschef och kreativ chef

Ny inköpschef och kreativ chef

  Mode 347 Nyheter 3579 Karriär 260
Indiska anställer Lena von Segebaden och Helena Leach Squire som inköpschef samt kreativ chef. De kommer i sina roller arbeta med alla delar i Indiskas sortiment och att fortsätta stärka varumärket.
Tech 2018 har inletts i London

Tech 2018 har inletts i London

  Internationellt 1268 Nyheter 3579 Ny teknik 466
Under förmiddagen inleds eventet Tech i London. Retail Weeks VD Chris Brook-Carter inledde med ett konstaterande: utvecklingen inom detaljhandel går i en rasande fart.