Ny hållbarhetschef för Lidl Sverige

Ny hållbarhetschef för Lidl Sverige

Lidl har rekryterat Miriam Thunborg som ny hållbarhetschef för den svenska verksamheten. Miriam kommer senast från kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson.

Man of a kind vässar upplevelsen

Man of a kind vässar upplevelsen

Onlinebutiken Man of a kind uppgraderar shoppingupplevelsen genom att addera tjänster is sitt erbjudande. "Shoppingen ska vara enkel och inspirerande".

Ny aktivitetskedja etableras i Sverige

Ny aktivitetskedja etableras i Sverige

Nu satsar aktivitets- och sportkedjan på den svenska marknaden. Målsättningen är att ha tio svenska anläggningar i drift 2021. Tillsammans med universitet i hemlandet har man byggt kunskap om hur aktiviteterna bäst ska utvecklas.

Sveriges mest hållbara matbutiker

Sveriges mest hållbara matbutiker

Av omkring 350 testade matbutiker runt om i landet hade 50 gått vidare som nominerade i huvudkategorin Årets Hållbara Matbutik. Här är samtliga vinnare i de tio kategorierna.

Sussi är Årets Centrumutvecklare 2018

Sussi är Årets Centrumutvecklare 2018

Sussi Sakofall från Ludvika utsågs av Sveriges Centrumutvecklare till Årets Centrumutvecklare 2018 under Svenska Stadskärnors årskonferens i Västervik på onsdagskvällen.

Linköping är Årets Stadskärna 2018

Linköping är Årets Stadskärna 2018

Svenska Stadskärnor delade under gårdagskvällen ut priset för Årets Stadskärna 2018. Det går till en stad som arbetar långsiktigt och som vågar ta ut svängarna.

Ny ordförande för Svenska Stadskärnor

Ny ordförande för Svenska Stadskärnor

Svenska Stadskärnor byter ordförande. Lena Lindström, näringslivsutvecklare i Örnsköldsviks kommun, lämnar ordföranderollen och Paul Lindvall från Linköping tar över. 

Limited cykel-edition hos Filippa K

Limited cykel-edition hos Filippa K

Modevarumärket Filippa K har inlett ett samarbete med svenska cykeltillverkaren Bikeid. Tillsammans har man nu tagit fram 18 stycken cyklar, det vill säga en mycket begränsad upplaga.

Öppnar en ny butik var 15:e timme

Öppnar en ny butik var 15:e timme

Kedjan har offentliggjort sina minst sagt ambitiösa planer för Kina de kommande åren. På fem år ska man mer än tredubbla omsättningen i landet – och öppna en butik var 15:e timme.

”Design har aldrig varit så rätt”

”Design har aldrig varit så rätt”

I juni tar Charlotta Levin över som operativ Sverigechef för WallVision med varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall. Charlotta har en bakgrund i modebranschen med erfarenhet av sortiments-och konceptutveckling hos H&M, Lindex och senast Gina Tricot.