Ellos Group lanserar ny e-handelsplats

 

Ellos vill förenkla för kunderna med en ny satsning. Homeroom.se lanserades nyligen på alla nordiska marknader, efter en tidigare premiärlansering på den svenska marknaden.

Ellos Group har under de senaste åren vuxit inom heminredning genom sina e-handelsplatser Ellos och Jotex. Homeroom ska komplettera dessa med ett brett erbjudande för hemmet.

Satsar stort under 2019

– Homeroom har ett stort utbud av prisvärd heminredning och säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019, säger Hans Ohlsson, CEO för Ellos Group.

Målsättningen är att göra det enkelt för kunderna att handla heminredning online.

Egen plattform för a-handel

– Oavsett om man vill inreda i lantlig stil, industriell stil eller med den stora sammetstrenden som råder nu, hittar man det hos Homeroom. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna, säger Annika Mårtensson, VD för Homeroom.

Homeroom bygger på Ellos Groups plattform för e-handelsplatser, som lanserades i början av 2018.


Läs även: 10 tunga trender in e-handeln