Genom att ta bort plasten från tulpanerna har Lidl sparat 2,6 ton plast under 2020. Det är en del av ett större arbete för att minska förbrukningen av plast.
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.
Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Ambitionen är att erbjuda ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.
Många vänder sig till e-handeln för att göra sina inköp under krisen – här är kategorierna som ökar och minskar mest.
Alexander Matt har utsetts till ny global marknadsdirektör för Fjällräven. Han har tidigare arbetat för bland annat Adidas och Levi's.
Stockholms stad ser positivt på trenden med food trucks, nu vill man underlätta med nya regler.
Jenny Hansell axlar rollen som ny VD för Rapunzel of Sweden. Hon kommer närmast från H&M-gruppen.
Bagaren och Kocken rekryterar Charlotta Svarfvar som ny sortiment- och inköpschef. Hon kommer närmast från Nilson Group.
Ylva Sarby Westman blir ny CFO på Kungsleden. Ylva kommer fortsatt att vara koncernens vice VD.
Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.