Lidl tog bort 2,6 ton plast runt tulpaner

Lidl tog bort 2,6 ton plast runt tulpaner

Genom att ta bort plasten från tulpanerna har Lidl sparat 2,6 ton plast under 2020. Det är en del av ett större arbete för att minska förbrukningen av plast.

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.

Ellos och House of Flowers i samarbete

Ellos och House of Flowers i samarbete

Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Ambitionen är att erbjuda ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.

Här är e-kategorierna som ökar mest

Här är e-kategorierna som ökar mest

Många vänder sig till e-handeln för att göra sina inköp under krisen – här är kategorierna som ökar och minskar mest.

Fjällräven utser ny global marknadsdirektör

Fjällräven utser ny global marknadsdirektör

Alexander Matt har utsetts till ny global marknadsdirektör för Fjällräven. Han har tidigare arbetat för bland annat Adidas och Levi's.

Lättnader för food trucks i Stockholm

Lättnader för food trucks i Stockholm

Stockholms stad ser positivt på trenden med food trucks, nu vill man underlätta med nya regler.

Ny VD på Rapunzel of Sweden

Ny VD på Rapunzel of Sweden

Jenny Hansell axlar rollen som ny VD för Rapunzel of Sweden. Hon kommer närmast från H&M-gruppen.

Ny inköpschef på Bagaren och Kocken

Ny inköpschef på Bagaren och Kocken

Bagaren och Kocken rekryterar Charlotta Svarfvar som ny sortiment- och inköpschef. Hon kommer närmast från Nilson Group.

Ny CFO utsedd på Kungsleden

Ny CFO utsedd på Kungsleden

Ylva Sarby Westman blir ny CFO på Kungsleden. Ylva kommer fortsatt att vara koncernens vice VD.

McDonald’s säljer dagligvaror via Drive Thru

McDonald’s säljer dagligvaror via Drive Thru

Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.