Spanska modekoncernen Inditex inför en lösning för RFID-märkning i samtliga sina butiker. Tusentals Zara-butiker använder redan tekniken. Företagets RFID-ansvariga berättar om de största fördelarna.
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad.
Den kinesiska betaltjänsten Alipay gör det möjligt för handlare att ta emot mobilbetalningar från upp till en halv miljard registrerade användare.
Smarta högtalare, som Amazon Echo och Google Home, vinner snabbt mark. Och de som använder dem gör det gärna för att hitta erbjudanden och beställa varor.
Digitala röststyrda assistenter förändrar hur vi uppfattar, väljer och köper varumärkens produkter. Är du redo för en revolution?
Inga kassor, kunderna tar produkterna och går. Det första året med Amazon GO har bjuder på en rad lärdomar. Och personalen har nya arbetsuppgifter.
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta.
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
Med algoritmer planeras de optimala leveransrutterna. Satsningen på New Retail handlar inte bara om Kina, Alibaba ska leverera snabbt till hela världen.