Under sommaren har The Body Shop tillsammans JCDecaux och Airlabs försett London med ren luft mitt i stadskärnan. Vid tre busshållplatser som är mycket utsatta för föroreningar kunde man andas in ren luft.
"Vi vill kombinera det stora företagets stabilitet, resurser och kundbas med snabbheten från start up-världen", säger VD Per Strömberg.
Majoriteten av Asos trafik kommer från mobila enheter och det är också där man börjar son utveckling. Nu har man lanserat en visuell sökfunktion.
Från början var det bara meningen att några enskilda butiker skulle acceptera kryptovalutan bitcoin. Nu utökas satsningen till att gälla hela kedjan.
En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.
Apple Pay är på väg till Sverige. Detta avslöjades nyligen i samband med Apples kvartalsrapport. Betallösningen kommer till Sverige, Finland och Danmark innan årets slut.
Dagligvarukedjan med hundratalet butiker satsar nu på en robot som ska optimera verksamheten och fyllnadsgraden i hyllorna. I utvecklingsarbetet deltar även ett universitet.
Det svenska teknikbolaget ska hjälpa besökarna att hitta bättre i Dubai Mall. Upplevelsen på de totalt 1,2 miljoner kvadratmetrarna ska nu personaliseras – för 80 miljoner årliga besökare – via tekniken.
Livsmedelshandlarna gör det möjligt att under Almedalen uppleva olika typer av butiksbrott. Det är baserat på verkliga händelser, och man använder sig av VR-teknik.
Insikter via Internet of things, mikrosegmentering och dynamisk prissättning. Digitaliseringen för med sig nya möjligheter att analysera verksamheten i realtid. Här är fem tunga trender inom retailanalys just nu.