När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Sportvarumärket On utökar sin detaljhandelsnärvaro. Bara i år planerar man att öppna 15 till 20 nya butiker.
Kvinnor som är entreprenörer i handeln står inför en ökad risk för utbrändhet. Detta enligt ny forskning.
Mr Cake öppnar andra enheten i Göteborg och City Gross lanserar nytt format. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Ny teknik baserad på AI ska säkra att Ikeas medarbetare matchas med rätt utmaningar.
Styrelsen för Citycon har utsett Henrica Ginström till ny VD på Citycon från och med den 1:a april 2024.
Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.
Ny studie kartlägger hur unga resonerar kring hållbara klädinköp.
Varumärket Blåkläder har använt solenergi under flera år. Nu har företaget ökat satsningen.
Sportson växer – för att påskynda den processen har man anställt en etableringsansvarig.