Jula fortsätter sin expansion på den polska marknaden. Nu öppnar det första nya varuhuset för året – mitt under pågående coronakris.
Dagligvarubutiken har en anrik historia som går 100 år tillbaka i tiden. Nu tar man hjälp av hypermoderna robotar för att leverera varor till sina lokala kunder.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.
7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Behovet av social distansering och eliminering av kontaktytor sätter sina spår i handeln. Walmart har vidtagit extra åtgärder för att göra inköpen kontaktfria.
Priserna delades ut av Svenska Franchiseföreningen som presenterade vinnarna via video den 27 mars.
I maj öppnar en ny livsmedelsbutik i stadskärnan. Franchisekonceptet bygger på obemannade livsmedelsbutiker och tar nu plats på mitt i city.
Utbrottet av coronaviruset har fått konsekvenser även inom de vardagliga rutinerna inom retail. Här är fem områden att ta upp med ditt team i butiken.