Om coronaviruset skulle spridas i stor omfattning vore det riktigt dåliga nyheter för köpcentrumen. Redan nu begränsar fyra av tio antalet besök i USA enligt en studie.
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.
Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.
Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.
Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Medarbetarnas roll förändras och stärks i den nya tidens retail – och i takt med det deras förväntningar på vad man ska bidra med.
”Nu är engångsplasten borta, en gång för alla”. Under 2019 fasades all engångsplast ut i Lidls butiker, en besparing på drygt fem ton plast per år.