Lidl uppgraderar ventilationssystemen i sina butiker för att minska spridningen av Covid-19.
Drygt tolv miljoner anslås till sju forskningsprojekt inom handel. Här är de utvalda projekten.
På fyra våningar omsluter man besökaren i allt vad varumärket Rituals står för.
AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
I slutet av oktober öppnar Svenska CDLP en tillfällig butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm.
Kontaktlösa betalningar ökar dramatiskt. Ökningen i Sverige är den näst största i Europa.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Coop kompetensväxlar för att bättre möta den nya konsumentens krav. Företaget siktar nu på att bli mer datadrivet och snabbfotat.
Den som vill kan därmed skippa den fysiska kassan.
Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.